SUZANNEBRUMMEL X BETAALBAARSPORTEN.NL

Hey Loves,

As promised I’m back with another sportpost! And this time it’s time for my weekly schedule (eat diary and sport diary) as promised in my previous sportpost. It’s important to mention that I’m kind of a health freak BUT I’m really NOT that kinda girl that’s only eating vegatables, fruits and other so called power foods. Yes I do eat chocolate, fries and a lot of cookies. Because hey, life should be fun too right? The trick is to enjoy life AND live healthy too…The way I do this? Read further and you’ll find out! 

Okay first of all you need to know that I’ve always been a really sporty girl, as many of you probably know I always practised 4 hours a day. Every morning and every evening I was excercising in the swimming pool. And therefore I already had that certain level of fitness when I actually quit the swimming and started exercising in the gym. And I already learned a lot about a healthy lifestyle during my swimming career. And now… I still exercise (almost) every day. I mean, I try to exercise every day but we all know sometimes it’s just not possible due to exams or other personal affairs or holidays or whatever. And because I’m working out almost every day sometimes even twice a day I think I can give myself some guilty pleasures sometimes. During my week I always try to eat as healthy as possible but sure I can eat a cookie while I’m drinking tea. It’s enjoying in moderation you know. Don’t eat the whole bag of your potato crisps in one time but take a hand full or two (or three but just not the whole bag haha).

Well now you know all this it’s time to show you my average week in food and activities:

Monday:
Excercise: I’ve been running 20 minutes on the treadmill (interval). And then I trained for an hour in the gym (Arms & Abs).
Breakfast: Yoghurt with Muesli
Snack: Apple
Lunch: 3 slices of wholemeal bread with chicken filet
Supper: Salad with smoked chicken, tomatoes, olives, mozzarella and cucumber.
Drinks: Just water and tea.
Tuesday:
Exercise: a 8 km run and 10 minutes of abs exercising.
Breakfast: Quark with Muesli
Snack: Banana
Lunch: 4 slices of wholemeal bread (2 with cheese, 2 with peanutbutter)
Snack: mixed nuts (almonds, walnuts, pecan etc. unsalted)
Supper: Pasta Salmon with cheese and vegatables
Drinks: Just water and tea.
Wednesday:
Exercise: Full body work-out (90 min in the gym)
Breakfast: Yoghurt mixed with Quark and Muesli
Snack: 3 Cinnamon Biscuits
Lunch: 4 slices of wholemeal bread (2 with peanutbutter, 2 with chickenfilet)
Supper: Chicory salad with watermelon, green apple, tangerine, raisins and a handful unsalted nuts and a chicken burger/schnitzel.
Drinks: Just water and tea and one glas lemonade.
Thursday:
Exercise: a 12 km run
Breakfast: Yoghurt mixed with Quark and Muesli
Snack: Banana
Lunch: 4 slices of wholemeal bread with apple spread and strawberryjam
Supper: Left over Salmon Pasta with vegatables
After diner snack: 4 cinnamon cookies
Drinks: Just water and tea and two glasses lemonade.
Friday:
Exercise: a 75 minutes gym work-out (arms, abs, shoulders, back)
Breakfast: Yoghurt mixed with Quark and Muesli
Snack: Apple
Lunch: 3 slices of wholemeal bread 2 with cheese and 1 with chickenfilet
Supper: Rice with vegatables and chicken
After diner snack: some lemonquark
Drinks: Just water and tea.
Saturday:
Exercise: a 17 km run
Breakfast: 2 slices of wholemeal bread with nutella, a slice of gingerbread and two crackers with chocolate sprinkles.
Lunch: 3 slices of wholemeal bread 2 with peanutbutter and a banana.
Supper: French Fries with kipnuggets and mayonaise
After diner snack: Some peach candy
Drinks: Just water and tea and one glas of soda
Sunday:
Exercise: Most of the weeks: restday or when not: a 5km run or a 30 minute ab/arms workout. Sundays are really different.
Breakfast: 3 slices of wholemeal bread with Nutella, a slice of gingerbread and one crackers with strawberryjam
Lunch: 3 slices of wholemeal bread with chickenfilet.
Snack: potato chips
Supper: Pasta with meat and tomatosauce
After diner snack: Some chocolate cookies.
Drinks: Just water and tea and one glas of soda.

Notice: it’s just an average week,  in fact every week is different ofcourse BUT  there are basic things that apply for almost every week for example I do eat a lot of pasta (most of the times, 3 to 4 times a week, just because I love it too much), I almost always eat yoghurt or quark in the morning and I love to eat more than 3 slices bread for lunch. And I always have my cheat meals in the weekends.

So that’s it! I wonder what suprised you and if you think this kinda posts are interesting. Let me know by leaving a comment or contact me in other ways.
Also, the pictures are made in my gym (newstyle/betaalbaarsporten in Leiden). Such a great gym, if you’re living in Leiden and still searching for a gym to work-out? Go there and try it yourself!

Enjoy your sunday<3

Hugs&Kisses,
Suzanne

Where can I buy this ?

Sportswear: top: Nike / Pants: H&M

Follow me on Instagram Facebook – Bloglovin 
PH : Piet Kampers

thanks to my gym: Welness & Healthclub Newstyle (website)

 

 

 

Advertisements

4 comments

    1. Wauw ben je al 10 kilo kwijt! You go girl! Oh ik eet eigenlijk best veel, vooral brood want daar ben ik gek op 🙈 en ook snacks wel haha helemaal in de weekenden en vakanties. Maar het is een kwestie van het totaalplaatje. Een zak chips leegeten gebeurd echt wel hier maar dan zorg ik wel dat ik me de volgende dag even inhoud qua snoepen en misschien een extra workout:) volg je een sportprogramma?!

      Like

      1. Haha thanks! Ik was er helemaal klaar mee om zo onsportief en met te veel kilo’s door het leven te gaan, dus heb echt een knop omgezet nu (al kan nog gewerkt worden aan de hoeveelheid sporten haha). Ik sport sinds maart bij een sportschool in België, maar doe niet echt een programma ofzo. Ik probeer wel een soort van gericht te trainen (Maandag: biceps en benen, etc. en dan elke dag buik). Laatste maand ben ik in Nederland geweest en daar ben ik 3x per week gaan hardlopen en moet zeggen dat ik het zelfs best oké begin te vinden (lees: ik HAATTE hardlopen). Ik doe het rustig aan iig 😉 Het gaat mij erom dat het eraf blijft. Haha, ik ben totaal geen chips eter, maar chocolade gaat er wel in :p In het weekend neem ik dan ook wel eens een cracker met chocopasta ofzo want als ik eenmaal aan een reep begin, dan gaat het niet goed xd. Ik heb iig echt mega respect voor jouw leefstijl! Petje af voor jouw killerbody!

        Like

        1. Wauw dat is zo goed Iris! Dat wist ik helemaal niet:0 ben heel benieuwd hoe je er nu uit ziet! Hardlopen is idd heel goed als cardio, lekker vet verbranden maar ik vind het ook niet altijd even leuk hahah! Lekker afwisseling qua spiergroepen is idd top! Wil je nog meer kilo’s kwijt? Of dit vasthouden? Net wat je zegt afvallen is 1 ding maar vasthouden is minstens zo moeilijk!! Veel mensen vergissen zich daarin en gaan weer meer eten als hun streefgewicht eenmaal is bereikt. Daarom is dieten ook geen goed idee want dat is altijd tijdelijk en het gaat erom dat je je levensstijl aanpast, en een nieuwe levensstijl aanneemt die je altijd kan volhouden! Als ik je eens ergens mee kan helpen weet je me te vinden ik vind het superleuk om aan eetschema’s en sportschema’s te werken:)!

          Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s